דרעי מבהיר: "אני לא מחפש להכניס מקורבים לתאגיד"

    דוד לזר No Comments on דרעי מבהיר: "אני לא מחפש להכניס מקורבים לתאגיד"

    שר הפנים דרעי התייחס הבוקר ב'קול חי' לסערה שקמה עליו סביב 'תאגיד השידור הציבורי' • "טעינו עד היום שלא נלחמנו שחרדים יהיו במשרדי ממשלה" • וגם: הסיפור שהוא לא ישכח עם נחום ברנע ומה היה אילו בצלאל קאהן היה מגיש תוכנית בתקשורת הכללית?

    דרעי צילום: דוברות ההסתדרות
    14:28
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on איך עוצרים את העלייה במשקל אחרי פסח? הדיאטנית מדריכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את הבוקר הזה (רביעי) פתח בצלאל קאהן עם שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שהתארח ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' והרחיב על הנושאים הבוערים בימים אלו: מצוקת הכיתות במוסדות החרדים, אפליה, תאגיד השידור הציבורי וקרבתו אל מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שהיום חל יום היארצייט הרביעי שלו.

    בתחילת דבריו התייחס דרעי למחסור החמור בכיתות לימוד במגזר החרדי ואמר כי "למרות שהצלחנו לתקן בסייעתא דישמיא גזירות נוראיות רבות שהיו על עולם התורה ומערכת החינוך, עדיין יש לנו הרבה מה לתקן, שלא תהיינה אשליות, יש חוסר נוראי בכיתות לימוד בכל המוסדות, והכל בתוך גילאי לימוד חובה, אנחנו לא מבקשים שיבנו לנו את ישיבת חברון או את פורת יוסף, זה מוסדות חובה, שם המצוקה".

    "לא יתכן שהילדים הצדיקים שלנו לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים"

    דרעי סיפר כי "למרות שאני לא שר החינוך וזה לא מתפקידי, בימים אלו אני יושב יחד עם עיריית ירושלים ואנחנו מנסים לעשות תוכנית גדולה מאוד, שהעירייה תיקח לידיה את האחריות המלאה לנושא הזה ושאנחנו נעמיד לרשותה את האשראי ואת מקורות התקציב לכך. במקום שהם ישלמו שכירות עצומה, נבנה מוסדות".

    "שוחחתי עם חברי ליצמן וגפני ואמרתי להם שאחרי שהתעסקנו בסור מרע, הגיע הזמן להתעסק בנושאים הללו של החוסר האדיר בכיתות לימוד, לא יתכן שהילדים הצדיקים שלנו לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים", הוסיף שר הפנים ב'קול חי'.

    "נעשה מאמץ שכל הבנות יפתחו את שנת הלימודים במוסדות"

    על האפליה במוסדות החרדים אמר דרעי כי "רוב הבעיות נפתרו, ביום חמישי זימנתי אלי את ראשי הערים וסגניהם החרדים, נשב כמה שעות ונעבור שמית, ביקשתי שיעשו שיעורי בית ונראה היכן הבעיות ונעשה כל מאמץ שבעולם שכל ההורים יפתחו את שנת הלימודים ולא יהיה מישהו עם דמעות, זה חובתנו".

    בהמשך דבריו התייחס דרעי לנושא תאגיד השידור הציבורי ואמר כי "לא ביקשתי שיהיו לנו שם מקורבים אלא נציגים של הציבור החרדי, לא יכול להות שאנשים שמבקרים ומסקרים אותנו תהיה להם אג'נדה".

    "עשינו טעות"

    לדבריו, "טעינו עד היום שלא נלחמנו שחרדים יהיו במשרדי ממשלה, כך קרה שבשנתיים שהיינו באופוזיציה כמעט מחקו 60 שנה, כי לא היינו באופוזיציה והפקידים לא היו משלנו".

    "המערכת התקשורתית קובעת את סדר היום הציבורי, כך דוגמא: נחום ברנע כתב לפני כמה שנים שראה בחורי ישיבה עושים מנגל, התראיינתי אצלכם ותקפתי ואמרתי 'שגם אם יום השואה הוא לא מתקנת חכמים עדיין זה חילול ה'", והנה אותם כתבים שלא אפרט את שמותיהם, כתבו שדרעי נגד יום השואה, אני הפכתי להיות נגד, ככה הם מכפישים אותנו ומוצאים את דיבתנו רעה".

    הראיון על חוק הליבה

    "אני רואה את הנחיצות הגדולה, אין ספק שאם אחד כמוך היה מגיש מהדורה בתקשורת הכלכלית, גם אם היא לא הייתה רק על הציבור החרדי – זה היה משנה את האופי", אמר לקאהן, לדבריו, "היום יש שם בורות מוחלטת, התראיינתי על חוק הליבה ומיד הם מתנפלים עלי 'מיליון ילדים לא ידעו אנגלית', אין לך אפילו דקה להסביר, לך תסביר להם את זה כעת".

    על הסיטואציה הפוליטית אמר: "אנחנו לא נמצאים בממשלה בגלל כבוד גדול או הנאה גדולה ולכן לא אחלק ציונים, אנחנו נמצאים בשליחות ולשרת מטרה, הלוואי שלא היינו צריכים להיות לא שם ולא בתקשורת, אבל לא משנה עם מה ועם מי אני יושב, הנציגות החרדית יחד כולם, אפשר לומר, מסיימת היום את היום האחרון של המושב הזה בסיפוק גדול, זה התפקיד והחובה שלנו", אמר דרעי.

    "לא תהיה ממשלה חדשה"

    על בחירות בקרוב אמר: "אני לא חושב שנראה ממשלה חדשה אחרי הפגרה, גם 'הבית היהודי' וגם 'הליכוד' יודעים שאין ממשלה אחרת, חבל שבגלל 'קמצא ובר קמצא' קורה מה שקורה. אבל המפלגות החרדיות לא נמצאות במשחק הזה, אנחנו יודעים שיש לנו שליחות ואליה באנו, לא בשביל לקדש אג'נדה אישית או מעמד אישי", הוסיף.

    לסיום הוא התייחס למלחמת הקרדיטים בין הח"כים החרדים ואמר כי "אני אומר לכל חברי הכנסת החרדים – מוותר על כל קרדיט שאני עושה. מה זה השטויות האלה שאתם מחפשים בעיתונים מי קיבל קרדיט?, תרדו מזה".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות